כתובתנו: רח' השילוח 2 קריית מטלון, פתח תקווה

חיילים משוחררים? פנו לעבודה מועדפת בחקלאות

השתחררת? מזל טוב!
אין כמו התקופה לאחר השחרור כדי לנצל את ההזדמנות לעבוד בעבודה משמעותית בעלת תגמול ממשלתי בצורת מענק כספי.
עבודה מועדפת היא דרך לעודד צעירים לאחר שירותם הצבאי לעבוד בתחומים הדורשים כוח אדם איכותי בעל מוטיבציה לעבוד למשך תקופת זמן.
אחד הענפים בעלי דרישת כוח האדם הגדולה ביותר בישראל הוא ענף החקלאות, בו עבודה נמצאת בשפע בכל רחבי הארץ והצורך בידיים טובות וחרוצות לא נגמר.
ענף החקלאות הינו אחד מהענפים המובילים בכלכלה הישראלית והוא מספק מאות אלפי מקומות עבודה לצעירים ישראלים.
כאשר אתם, חיילים וחיילות משוחררים, מתחייבים לעבוד בעבודה מועדפת אתם לוקחים על עצמכם האחריות לעבוד בענף בעל התפתחות מתמידה מאז קום המדינה ונהנים בסופו של התהליך ממענק כספי נדיב אשר נועד לעזור לכם להתקדם לקראת עצמאות כלכלית בחייכם האזרחיים.

מהי עבודה מועדפת?

עבודה מועדפת היא עבודה באחד מהענפים המוגדרים על פי חוק, במקום עבודה מוכר.
הענפים השונים כוללים חקלאות, מלונאות, תעשייה ובתי מלאכה, בנייה, תחנות דלק ומלצרות במקומות מסוימים.
העבודה נועדה לעודד חיילים משוחררים לעבוד בענפים אלו על ידי הבטחת מענק כספי חד פעמי – בסכום 9,550 ש"ח (נכון לשנת 2013) – לאלו המסיימים תקופה בת שישה חודשים מלאים (180 יום).
עובדים אשר עבדו בעבודות העונות על הדרישות למשך תקופה של ארבעה חודשים זכאים למענק חלקי בסכום 6,367 ש"ח.
כיום קיימות גם תכניות עבודה מועדפת והעשרה הכוללות עבודה מועדפת בעיקר בתחום החקלאות המשלבת לימודים א-פורמליים וחיי חברה קהילתיים.
בין תכניות אלו נמצאות "עבודה עברית", "בית מדרש בדרך", "חקלאות בעמק" ועוד.

עבודה בחקלאות – דרישות התפקיד

למרות הכותרת המאיימת לעבדה בחקלאות כמעט ואין דרישות קבלה.
העבודה בעיקרה היא עבודה פיזית, כזו שמחייבת את הפועלים בה לעבוד שעות ארוכות, לרוב תחת השמש, על הרגליים, בתנועה ותוך ביצוע פעולות ידניות כגון קטיפה, גיזום, אריזה וכו'.
שלא כמו מקומות עבודה אחרים, הדורשים קורות חיים ועבר מקצועי בתחום, עבודה מועדפת בחקלאות פתוחה לכל מי שמוכן לעבוד עבודת כפיים בחריצות, עם מוטיבציה ובמסירות.
ההכשרה לתפקיד לרוב מתרחשת כ"למידה תוך כדי תנועה" – היא קצרה ורובה נעשית תוך כדי ביצוע הפעולות הדרושות לעבודה.
ישנם יתרונות לבעלי עבר חקלאי – בני קיבוצים ומושבים, ברובם – במיוחד לאלו המחזיקים ברישיון ג' או רישיון טרקטור, מלגזה, שופל או כלים מכניים אחרים.

קורס מכונה ניידת (צמ"ה) לעובדים חקלאיים

קורס צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) מתייחס לקורס ההכשרה וההסמכה לנהיגה ותפעול מכונה ניידת.
מכונה ניידת הינה כל כלי רכב מנועי אשר נועד לבצע עבודות אך אינו מיועד לגרירה.
בין מכונות אלו נכללים כלים מקבוצות ציוד מכני הנדסי וכן כלים חקלאיים כמו מחפרון, בובקט, פרקית, מלגזה, קטפת כותנה, קומביין, מטאטא כביש, שופל וטרקטור.
כפי שציינו, בעלי רישיון זה יכולים למצוא שלל עבודות בתחום החקלאות, במיוחד עבודות מועדפות אך יכולים גם להמשיך ולעסוק בתחום גם לאחר תום תקופת העבודה המועדפת.

כדי להיות מועמדים מועדפים לעבודה עם מוכנות חקלאות ניידות יש לעבור קורס הכשרה מתאים בבית הספר הנכון.
מכללת המסלול הנכון מציעה קורס מכונה ניידת איכותי, קפדני ובעל ערך מוסף – כזה שלא רק מסמיך את הנהגים העתידיים אלא גם מקנה להם יכולות תפעול גבוהות, ידע נרחב בכל הנוגע לתחום, מיומנות גבוהה וטיפים מקצועיים הנרכשים רק באמצעות שנים של ניסיון.
הקורס מתרחש בסביבת לימוד נוחה ונעימה ומועבר על ידי מיטב המורים והמרצים בארץ.
מועמדים לקורס חייבים להיות בני 17 ומעלה ומחזיקים ברישיון B תקף או רישיון טרקטור לפחות שישה חודשים.
הקורס אורך סך הכל ארבעה ימים מלאים וכולל תכנים עיוניים ומעשיים נחוצים.

נהיגה על מכונה ניידת עבודה מועדפת

אפשרויות תעסוקה בתחום

אכן חיילים וחיילות משוחררים רבים עובדים בעבודות מועדפות בחקלאות, אולם רובם אינם ממשיכים לעסוק בעבודות בענף לאחר תום שישה חודשים (או פחות).
לעומת זאת בעלי רישיון נהיגה במכונה ניידת יכולים למצוא עצמם עם עבודה קבועה, בעלת אפשרויות קידום ואפיק תעסוקתי מבטיח.
ישנו צורך מתמיד בנהגי מכונות ניידות אשר יכולים לעבוד במגוון רחב של מקומות עבודה חקלאיים בכל רחבי הארץ.
מקומות כמו הנגב, הערבה והגליל נמצאים בפיתוח חקלאי מתמיד ויש בהם דרישה גבוהה לעובדים חקלאיים מכל הסוגים, במיוחד מתפעלי מכונות ניידות.
ישנן תכניות רבות המציעות עבודה מועדפת לחיילים ברחבי הארץ:

"עבודה גלילית" – היא תכנית המיועדת לצעירים לאחר שחרור הרוצים לעבוד בעבודה מועדפת ונמצאת במושב שדה אליעזר או מושב רמות בגליל בתחתון.
התכנית משלבת חיי קהילה, לימוד משותף עצמאי ועבודה חקלאית בתחומים שונים.

"מאהל ומגדל" – התכנית החדשה של ארגון השומר החדש מחברת בין משוחררים טריים בעלי מוטיבציה לחקלאים בצפון הנגב, אזור עוטף עזה.
העובדים גרים יחדיו במגורים משותפים בקיבוץ נחל עוז או חולית ומתאימים לחילוניים ודתיים.

"עבודה עברית" תכנית המשלבת עבודה בחקלאות באזור הערבה באחד מהמושבים הבאים: עידן, עין יהב, צופר ופארן, יחד עם לימודים וחיי קבוצה.
מלבד תכניות אלו ישנן עוד רבות המציעות ערך מוסף – כגון לימודים, חיי חברה, מגורים משותפים ועוד – בנוסף לעבודה החקלאית למשך תקופה אשר תבטיח לכם את המענק הכספי.

לעבודה חקלאית ישנה משמעות נרחבת ועמוקה יותר מאשר עבודות מועדפות אחרות, היא תורמת לפיתוח הארץ, קידום חקלאים ישראליים, פיתוח הכלכלה והמשק הישראלי והיא גם מלמדת אהבת הארץ.
לאלו המעוניינים להפוך את העבודה החקלאית ליותר מעיסוק זמני ומחפשים אחר קריירה מעניינת, מאתגרת ומשמעותית כדאי להתעניין בקורס מכונה ניידת.
קורס מכונה ניידת של מכללת המסלול הנכון מעניקה לכם לא רק את ההסכמה הדרושה אלא גם מעבר לכך, הכשרה במכללת המסלול הנכון היא תו תקן איכות לנהג החדש.