כתובתנו: רח' השילוח 2 קריית מטלון, פתח תקווה

טיפים למנהל ציי הרכב הטרי

מזל טוב! כעת, לאחר שסיימת בהצלחה את הקורס לניהול ציי רכב, רכשת את הידע והבסיס שיסייעו לך להיות מנהל ציי רכב מעולה רגע לפני שאתה משתלב בשוק העבודה! חשוב שתדע מיהו חברו הטוב של מנהל צי הרכב – מערכת לניהול ציי רכב!

מהי מערכת איכותית לניהול ציי רכב?

מערכת מתקדמת ומקצועית לניהול ציי רכב מאפשרת בקרה וניהול של תחזוקת הרכב, בקרה על השימוש ברכב וחיסכון בדלק, ונתונים סופר חשובים נוספים כגון ניתוח נתונים המראים התנהגות חריגה של הנהג, מניעת חידוש הצתה במקרה של ניסיון גניבה, ונתונים נוספים על שעות נסיעה וניתוח מסלול.

אילו פונקציות כדאי לחפש כשרוצים לבחור במערכת מושלמת לניהול ציי רכב?

  • מערכת GPS חכמה ומתקדמת, תאפשר הקטנה של הוצאות התפעול, תחסוך בדלק ובהוצאות בלאי ותחזוקה של הרכב.
  • אפליקציה לניהול בה מותקנת מערכת איתור ומותאמת לטלפונים ניידים חכמים. האפליקציה תאתר את המיקום הנוכחי של הרכב בכל זמן על גבי מפה או תצלום אוויר, תציג נתונים של היסטוריית מיקומי הרכבים, מהירות וכיוון התנועה של הרכב זמן אמת, נתונים לגבי התנהגות הנהג בזמן אמת וניתוח אופי הנהיגה לאורך זמן.
  • מערכת בטיחות ברכב, שתעמוד בכל הדרישות של מכון התקנים, תתבסס על GPRS ותכלול חיישן תאוצה תלת ממדי. מערכת כזו תנטר את אופן הנהיגה בכלי הרכב בזמן אמת, תאפשר גישה קלה לנתונים מכל מחשב, תסייע בזיהוי התנהגות חריגה ותשפר את הנהיגה.
  • מערכת דיאגנוסטיקה אשר תעביר מידע בזמן אמת ממחשב הרכב, למחשב של מנהל ציי הרכב, בצורה מאובטחת. המערכת תעבירה נתונים כגון דיווח ק"מ מצטבר, חיווי כמות הדלק במיכל וצריכת דלק ממוצעת, חיווי מהירות וסל"ד מנוע, ועוד.
  • מערכת לבדיקת נוסעים שתאפשר הצלחת חיים ותמנה שכחת ילדים, קשישים או בעלי מוגבלויות, ברכבי הסעה.
  • מערכת לניהול יומן רכב שתאפשר להתאים את המיסוי על רכב צמוד בהתאם לעבודה. מערכת כזו תפיקה דו"ח תקופתי שיפרט את סך הק"מ שעבר הרכב בחלוקה לקטגוריות שונות, ותפריד בין נסיעות אל העבודה ולצרכי עבודה, ונסיעות פנאי. תשלום המס המיותר יכול להצטבר לסכומים עצומים!
  • מערכת ניתוח נסיעות חריגות תסייע לקבל נתונים על אופיה של כל נסיעה, תוך דיווח של הנהג בתחילת הנסיעה (לחיצת כפתור בלוח מקשים ידידותי). המערכת תאפשר פילוח אופי השימוש ברכב בשעות העבודה ולאחריה ואת סך הק"מ בכדי להקטין את הסיכוי לפגיעה ברכב בעקבות שימוש לא הולם.
  • מערכת בקרת טמפרטורה, תנטר בזמן אמת את הטמפ' בארגז הקירור ברכב, תדווח כיחידה עצמאית למערכת ניהול צי הרכב, ותתריעה בזמן אמת על חריגה בטמפ', כולל שליחת סמס או דוא"ל לכתובת מוגדרת מראש. מערכת כזו תבצע בקרת טמפ' על בסיס חיישנים עצמאיים, ותעדכן אותך באמצעות אפליקציה ידידותית ומנגנון התראות חכם.
  • מערכת השבתה מתוזמנת מרחוק, אשר תאפשר השבתה מתוזמנת של מנגנון ההתנעה של הרכב, על פי הגדרות מראש, אותן תוכל לשנות. ההגדרות יכולות להיות שעות מסוימות, בהן הרכב לא אמור להיות בתנועה – מה שיאפשר חסכון בדלק, יקטין את הסיכון לתאונה בשעות הלילה וישמרו על הרכב מפני גניבה, בשעות בהן הוא מושבת.
  • מערכת ניהול לוגיסטי, אשר תנהל את הביקורים מול הלקוחות לפי מועדי ביקור, ותוודאת כי אכן בוצעו ביקורים, ישנו שימוש יעיל יותר בכלי הרכב, ומתבצע ניטור, איסוף וניתוח נתונים כמותיים אודות ביקורים.
  • מערכת שתנטרת את לחץ האוויר והטמפ' בכל גלגל ברכב, באופן רציף ותדווח לנהג ולמערכת ניהול צי הרכב על כל חריגה בנושא. מערכת כזו תסייע לך להאריך את משך חיי הצמיגים, לחסוך בדלק, לקבל התרעות על תקר, דליפה או לחץ אוויר נמוך / גבוה, כמו גם טמפ' גבוהה.
  • מערכת ניהול משימות, תאפשר קשר ישיר וידידותי בין הנהג והחברה באמצעותו ניתן להציג משימות, לקבל הודעות, לחסוך עלויות תקשורת מיותרות ולהפחית טעויות אנוש.
  • מערכת המיועדת לעובדי שטח לדיווח על תחילת היום וסיומו, ישירות מהרכב. הנתונים יועברו ממערכת ניהול הצי למערכת השכר בארגון, והדיווח יעשה על ידי העובד בלחיצת כפתור אחת, אשר כוללת דיווח על מיקומו המדויק.
  • מערכת שתתריעה על נסיעה במהירות מעל למותרת, ובכך תסייע להפחית את הסיכון לקבלת דו"ח עבור נסיעה במהירות גבוהה, וחיסכון של מאות שקלים לפחות, עבור כל עבירה כזו, היכולה לכלול גם צבירת נקודות, השבתת רכב, והשבתת נהג.
  • מערכת שתחבר לממשק תקשורת הנתונים בכל רכב ותסייע לנהל את צי הרכב ביעילות ובחוכמה. חשוב שתהיה אפשרות כלה להעברה של המערכת מרכב לרכב בקלות ובזריזות, מה שיאפשר גמישות מלאה וקבלת נתונים מקסימלית.

יש צורך להוסיף?

לאחר שמנינו את כל מה שהופך מערכת ניהול ציי רכב למושלמת נהיה ברור למה כל כך חשוב שגם צי הרכבים שאתה מנהל יתנהל עם מערכת מקצועית כזו.

עם זאת חשוב לזכור שהמערכת משדרגת את עבודתך כמנהל ציי רכב בכמה מונים, אבל בוא ונזכור את העקרונות שבטח קיבלת במהלך הקורס לניהול ציי רכב:

היכולת לברור מידע ולאסוף רק את המידע החשוב

המון מידע עובר דרככם במשך כל השעות היום, וגם הלילה, חשוב לדעת לברור ולשמור את המידע שנחוץ לכם לקבלת החלטות בניהול המערכת.

עדכון מדיניות נהיגה

בטיחות העובדים, הנהגים, והלקוחות הינה בבסיס שלך, ותפקידך לעשות כמיטב יכולתך למנוע תאונות באמצעות מעקב אחר התנהגות נהיגה ועדכון המדיניות בהתאם.

שמירה על מיקוד בהוצאות

חפשו תמיד דרכים חלופיות לחסוך כסף כגון עידוד נהיגה חכמה וזהירה יותר מול הנהגים, יש לה השלכות אדירות על חסכון בהוצאות.

הידעת שצמיג שלא מנופח כמו שצריך יכול להגדיל את צריכת הדלק עד 10%? חשוב לעקוב אחר כל עלויות הרכב, התחזוקה, הצוות, הדלק, ולחפש פתרונות חסכוניים יותר ככל הניתן.

תחזוקה שוטפת וקבועה לכלי הרכב – החוכמה היא לבצע תחזוקה שוטפת לרכב, ולא להמתין לאיתותים על לקויות שהתעוררו ברכב.

בדיקות קבועות יכולות לעזור לשמור על רכבים במצב מצוין, ולחסוך בעלויות מיותרות.

בקרה יומית צריכה להיות לנגד עיניך כל העת!

שילוב מערכות טכנולוגיות עם איכויות ניהוליות חכמות

זוהי אולי העצה הטובה ביותר שנוכל להעניק לך.

מעבר לשפע טכנולוגיות מתקדמות, אשר בהחלט מייעלות את העבודה, ממקצעות את המערכת, ותורמות רבות לשיפור התפוקות וחסכון בעלויות, חשוב לזכור כי בתחילתו של יום ובסופו, מנהל ציי רכב מנהל אנשים, לפני ניהול מערכות ובקרת רכבים.

היכולת שלך כמנהל חדש לסייע לצי רכב לשגשג ולתפקד במקסימום, בהחלט תושפע מהמערכות הטכנולוגיות בהן תבחר, אך לא פחות מכך, מתכונותיך ואיכויותיך, כאדם.

כלים נוספים שחשוב להכיר

לסיום אספנו את כל הכלים שיהפכו אותך ממנהל צי רכב טוב למנהל צי רכב מצוין!

  • היום מערכת ניהול ציי רכב המומלצת ביותר מוצעת ע"י חברת איתוראן הותיקה. הפונקציות המתקדמות של המערכת ממוקדות בבקרה ואיסוף נתונים שמאפשרים חסכון מקסימלי של המשאבים תוך ניצול אפקטיבי של הצי.
  • Traffilog מציעים פתרונות טלמטיקה מתקדמים הממוקדים בדיאגנוסטיקה, שיפור מיומנויות נהג וביצועי רכב.
  • תנועה נט מציעים פתרון פשוט ויעיל "שמכריח" את הנהג לקחת אחריות על המעשים שלו בכבישים ומקטין בכעד 50% את מערבותו במקרי התנגשות בין רכבים.
  • עתיד להתחיל לנהל צי רכבי פיקוח ובטחון? יהיה עליך להיות אחראי בין היתר על ציוד כמו מערכות כריזה וסירנות, צ'קלקות, גשרי תאורה ועוד. מדובר על ציוד שקונים אך ורק מיבואנים רשמיים, כמו למשל חברת גלאור בטחון.
  • בחברת טכנו טסט מדגישים שיש להקפיד על ביצוע בדיקת טסט שנתית ובדיקה יסודית לפני קניה של כל רכב חדש לצי ברשת מכונים שהיא מוסמכת בלבד עם ניסיון ומוניטין, כדי להבטיח שנמנעים מתקלות.
  • נכון שמיתוג הרכבים זה לא לגמרי באחריותך, אבל תמיד טוב להיות בעניינים ולדעת שיש את אלו שמתמחים בעיטוף ושילוט ציי רכב בצורה מקצועית ומהירה.